Wil je je open en click-through rates verhogen? Hoe zit het met het verbeteren van de betrokkenheid en het stimuleren van actie? Wie wilt er nu niet meer conversies onderaan de streep? Het is wel makkelijker gezegd dan gedaan.
Terwijl de strijd om de betrokkenheid van de consument voortduurt, zijn er hulpmiddelen waarmee jij jezelf kunt onderscheiden. Dus je kunt ze net zo goed gebruiken. Een daarvan is het personaliseren van je e-mails. Dat is wat je klanten willen, dus het is tijd om te leveren.
Een studie van McKinsey over personalisering in de detailhandel heeft enorme resultaten opgeleverd voor de merken die zich hierop toeleggen. Bekijk enkele van deze gegevens:
Deze gegevens schetsen een vrij duidelijk beeld van het belang van personalisering. De studie stelt dat “personalisering retailers niet alleen in staat stelt om te overleven, maar ook om te bloeien”, als ze het goed doen.
Het is dus nog belangrijker om gepersonaliseerde content en informatie aan je e-mails toe te blijven voegen. Dat zal het beste kanaal zijn om uw klanten te bereiken, met hen in contact te komen en hen aan te zetten tot actie.
Tegenwoordig moeten personaliseringsstrategieën verder gaan dan alleen een naam. Je moet e-mails maken waarin meerdere datapunten van je klanten verwerkt zijn om ze een één-op-één geïndividualiseerde ervaring te bieden. Er zijn een paar belangrijke gebieden om mee te beginnen, en een juist data-model in combinatie met een goede template is daar een voorbeeld van om gepersonaliseerde berichten in je e-mails op te nemen.
De loyaliteitscampagne is een van de plaatsen waar je de mogelijkheden kunt maximaliseren om meer personalisatie toe te voegen via e-mail. Geef je loyale klanten updates over hun loyaliteitsstatus, laat ze weten wanneer ze hun punten kunnen gebruiken om iets te kopen, of stuur ze speciale aanbiedingen als bedankje voor het lid zijn.
Heeft je klant aangegeven geïnteresseerd te zijn in dat ene product dat niet op voorraad was? Stuur ze een melding dat hun product weer beschikbaar is, en maak op die manier het bestelproces eenvoudig voor je klant. Zo hoeven ze niet iedere keer te zoeken of het product toevallig weer op stock is.
Pakket tracking en updates zijn altijd iets waar retailers, vooral e-commerce merken, bovenop moeten zitten – anders kunnen klanten hun support teams overspoelen. Nu click-and-collect steeds populairder wordt, kun je een e-mail gebruiken om klanten te waarschuwen wanneer hun artikelen voor hen klaarliggen. Deze e-mail kun je ook gebruiken om nog wat cross-selling toe te voegen.
Het percentage van de abandoned cart ligt in de meeste sectoren in de buurt van 70%. Echter, het versturen van een e-mail ter herinnering aan een verlaten winkelwagen kan 10-15% van de klanten converteren. Dat zijn goede kansen, toch? Dus waarom zou je die niet uitsturen?
Welke e-mailings zijn intressant voor jouw bedrijf? Een van de bovenstaande, of toch iets anders? Zullen we samen eens kijken naar de mogelijkheden?